نقش رهبري معظم در بصيرت‌آفريني پس از انتخابات
نوشته شده توسط : حامد سیفی

احمد مقيمي:مروري بر حوادث پس از انتخابات به خوبي به نقش مهم رهبري انقلاب و جايگاه الهي و سياسي آن در مديريت انقلاب را نشان مي‌دهد. سه ضلع موجده انقلاب يعني اسلام، رهبري و مردم از عوامل مهم مبقيه انقلاب اسلامي و مديريت بحران فتنه پس از انتخابات نيز مي‌باشد. واكاوي نقش اين ضلع به خوبي نشان مي‌دهد كه جهان‌بيني اسلامي و آموزه‌هاي ديني، هوشمندي و بصيرت‌آفريني مقام معظم رهبري و ولايت‌مداري و هوشياري مردم همواره از رموز اقدار ملي و حفظ كيان اسلامي و جمهوري اسلامي مي‌باشد.
دريك دهه گذشته مقام معظم رهبري با هوشمندي بي‌نظير خود همواره عبارت زير را به انحاي مختلف به مردم گوشزد فرمودند: تهاجم فرهنگي، هجوم فرهنگي، جنگ فرهنگي، حمله فرهنگي، توطئه فرهنگي، شبيخون فرهنگي، شبيخون سرمايه‌هاي معنوي، كارزار فرهنگي، ناتو فرهنگي، تهاجم فرهنگي و در اين اواخر جنگ نرم با دقت در اين كليد‌واژه به خوبي نشان مي‌دهد كه مقام معظم رهبري به شكل‌گيري جبهه‌اي فراگير در حوزه فرهنگي براي آغاز جنگ نرم در شرايط مناسب توجه‌ ويژه‌اي داشته‌اند. تمام كلمات قبلي مقام معظم رهبري از جنس تهديد نرم بوده است يعني مجموعه اقدامات طراحي شده براي تغيير در نگرش‌ها و هويت ايراني و اسلامي كه اين تهديدات نرم با هدف جنگ نرم يعني آغاز يك هجمه فراگير با هدف تغيير ساختار و براندازي نظام جمهوري اسلامي در طول ساليان گذشته مقام معظم رهبري با عبارات هشدار‌دهنده از تهديدات نرم پرده برداشتند. پس طبيعي بوده كه اين تهديدات نرم در صورت موفقيت و در صورت فراهم شدن شرايط مناسب به جنگ نرم تبديل خواهد شد. فضاي رقابت انتخاباتي و صف‌آرايي انتخاباتي و خصوصا القا شبهات در ايام انتخابات بخشي از فرآيند تهديدات نرم بوده است كه در حوادث پس از انتخابات فرصت ظهور و بروز خود را در قالب جنگ نرم آغاز نمود. بخشي از اعترافات يكي از فعالان فتنه پس از انتخابات كه صراحتا در تلويزيون اقرار نمودند كه تقلب در انتخابات رمز آشوب بوده است، نشان از اين فتنه برنامه‌ريزي شده در دهه‌هاي اخير دارد و مقام معظم رهبري مدام در دهه اخير هشدارهاي لازم را گوشزد فرمودند و اين نشان از هوشمندي معظم‌له دارد كه بايد خداوند را به خاطر داشتن چنين رهبر فرزانه و مدبري سپاسگزار بود.
بخشي از سخنان معظم‌له در ايام پيش از انتخابات رياست‌جمهوري حائز اهميت و در خور توجه است از جمله ايشان به بررسي ابعاد و مختصات انتخابات در نظام مردم سالاري ديني و جايگاه ممتاز مردم در حكومت اسلامي است. علاوه بر اين معظم‌له از عبارت سناريو دشمن براي ورود به مساله انتخابات اشاره فرمودند.
از جمله به زير سئوال بردن سلامت انتخابات و القاي تقلب در انتخابات و افشاي دست‌هاي پنهان در راه‌اندازي كميته صيانت از آراي مردم است.
مقام معظم رهبري فرمودند:" انتخابات به فضل الهي و به حول قوه‌الهي انتخابات سالمي است من مي‌بينم بعضي‌ها در انتخاباتي كه دو سه ماه ديگر انجام خواهد گرفت از حالا شروع كردند به خدشه كردن، اين چه منطقي است؟ اين چه فكري است؟ اين چه انصافي است؟ اين همه انتخابات در طول سي‌ سال انجام گرفته است، حدود سي انتخابات مسئولان وقت در هر دوره‌اي رسما متعهد شدند و صحت انتخابات را تضمين كرده‌اند و انتخابات صحيح بوده است. چرا بي‌خود خدشه مي‌كنند، مردم را متزلزل مي‌كنند، ترديد ايجاد مي‌كنند، البته در ذهن مردم عزيز ما با اين حرفها ترديد ايجاد نخواهد كرد."
با آغاز مناظرات تلويزيوني و فعاليت‌هاي انتخاباتي جريان برگزاري انتخابات بسيار جدي و گسترده شد. معظم‌له با مديريت هوشمندانه در فرآيند برگزاري انتخابات در چند سخنراني پاسخ به شبهات مطروحه را در دستور كار قرار دادند.
معظم‌له فرمودند:" راي رهبري مخفي است و مردم خود تشخيص مي‌دهند كه به چه كسي راي بدهند و به اين طريق نوعي از شبهات هدفمند را پاسخ گفتند و به نامزدهاي انتخابات هم فرمودند: مبادا به گونه‌اي حرف بزنند و رفتار كنند كه دشمن را به طمع بيندازند. و در عين حال از تبليغات خياباني و خيابان‌گردي‌ها و مجادلات انتخاباتي نهي فرمودند و حتي صراحتا فرمودند: " اگر كسي اصرار به اغتشاش و درگيري دارد، بداند او يا خائن است و يا بسيار غافل".
سرانجام با همه فراز وفرودها انتخابات با شكوه 22 خرداد برگزار شد و حدود 85 درصد يعني حدود 40 ميليون نفر در انتخابات ركود جهاني زدند اين همه شكوه و عظمت مي‌توانست سرآغاز يك پيروزي بزرگ ملي در عرصه‌ جهاني باشد. اما با تاسف و تاثر بسيار آتش فتنه كه بعضي‌ها دود آن را قبل از انتخابات مشاهده كرده بود، شعله‌ور شد. ادعاي تقلب شبه‌افكني فراگير، تقا ضاي ابطال انتخابات، جنگ رسانه‌اي و بلافاصله اغتشاشگران سازمان يافته و مجهز شده پروژه جنگ نرم و كودتاي مخملي را كليد زدند. بسياري از مردم كه از وقايع پشت‌ پرده بي‌اطلاع و در بهت فرو رفته بودند نظاره‌گر اين ميدان بودند كه مقام معظم رهبري دست به روشنگري‌هاي حكيمانه زدند و خطبه‌ها و سخنراني تاريخي خود را ايراد فرمودند. اين سخنان كه از اسناد بي‌‌بديل تاريخ سياسي بر آيندگان خواهد بود از مناظر گوناگون قابل تامل و تدبر است. بر كسي پوشيده نيست كه خاموش كردن اين فتنه كه معظم‌له از دهه‌هاي قبل آن را پيش‌بيني و هشدارهاي لازم را گوشزد فرموده بودند جز به دست با كفايت و نعمت حضور معظم له به اين سرعت و به اين زيبايي ممكن نبود معظم له در تشريح حماسه انتخابات 22 خرداد فرمودند:" عزيزان من اين انتخابات براي دشمنان يك زلزله سياسي بود. راي دهندگان به هر يك از چهار نامزد ماجورند." و در تشريح جنگ نرم پس از انتخابات فرمودند:" كه اين اقدام قطعا برنامه‌ريزي شده بود چه پيش‌قراولانش دانسته باشند و چه ندانسته باشند. البته آنهايي كه طراحي كرده بودند، يقين نداشتند كه خواهد گرفت." ايشان حوادث پس از انتخابات را ظلم بزرگ به ملت و نظام اسلامي برشمردند وبه تفاوت‌هاي جنگ نرم و جنگ سخت پرداختند و در يكي از سخنراني‌ها نداي دردمندانه " اين عمار " را سردادند و باز در كلامي اميدبخش و معنوي فرمودند كه " البته ما مدد الهي داريم، كمك غيبي داريم. اين را انسان دارد مشاهده مي‌كند. لكن مدامي كه هوشيارانه، آگاهانه در ميدان نباشيم، تدبير لازم را به كار نبريم كمك الهي به سراغ ما نخواهد آمد.
معظم‌له در سخنان روشنگرانه خود به ابزار جنگ نرم يعني دروغ، تهمت، شايعه‌پراكني، ايجاد بدبيني، اختلاف، بددلي و بهانه‌ تراشي، ايجاد ترديد ودودلي و دل چركين كردن مردم نسبت به همديگر و نشان دادن راه درست از راه نادرست به تبيين مرزهاي حق و باطل پرداختند و پرچم بصيرت آفريني را شخصا به دوش گرفتند.
ايشان به نصيحت دلسوزانه به فتنه‌گران هم بارها و بارها فرمودند كه شكايات و ابهامات شما بايستي از طريق قانون پيگيري شود و آنها را از اقداماتت تشنج‌آفريني نهي فرمودند. و فرمودند كه صف خود را از ضد انقلابيون جدا كنند. كه با روشنگري جنگ نرم از زواياي گوناگون توسط معظم‌له بسياري از افراد راه خودشان را جدا كردند و عده‌اي كه از سر غلفت به اين دام افتاده بود بر مواضع خود ايستادند و لعن ابدي را براي خود خريدند.
بخش ديگري از روشنگرانه‌هاي بصيرت‌آفرين معظم له در حوادث پس از انتخابات توصيه‌هايي به نهادهاي قانوني و اجرايي كشور بود كه بايستي به شكايات بطور كامل رسيدگي شود و فرمودند كه تمام تخلفات پس از انتخابات بايد رسيدگي جدي شود و بدون هيچ‌گونه مصامحه بايد قانون و حقوق مردم رعايت شود.
آنچه در اين نوشتار بطور اجمال بررسي شد بررسي نقش مقام معظم رهبري و بصيرت‌آفريني معظم‌له در فضاي غبارآلوده و فتنه‌گون پس از انتخابات بود. مادامي كه اين ركن ركين انقلاب اسلامي از قداست و جايگاه برجسته برخوردار باشد قطعا به انقلاب اسلامي آسيبي نخواهد رسيد و به همين دليل هم امام خميني(ره) فرمودند كه پشتيبان ولايت‌فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد و چه خوب مردم با بصيرت و ولايتمدار در حماسه 9 دي و 22 بهمن خداوند را به خاطر اين نعمت بزرگ سپاسگزاري نمود.
احمد مقيمي- نماينده مردم شهرستان‌هاي نكا، بهشهر و گلوگاه





:: موضوعات مرتبط: نقش رهبري معظم در بصيرت‌آفريني , ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: